Motnje branja in pisanja

Opis učnih težav
  • učenec bere počasneje in zatikajoče, tehnika branja ni avtomatizirana
  • ima težave z bralnim razumevanjem
  • pri branju naredi veliko napak
  • ima težave pri priklicu črk in pravilnem zapisovanju
  • težave pri izražanju misli v ustni in pisni obliki
  • ima težave pri prepoznavanju in zapomnitvi zaporedja glasov ter črk
  • pri branju in zapisu obrača, preskakuje in dodaja črke
  • težave ima s pomnjenjem seznamov, navodil, pogosto kaj pozabi
  • težave pri orientaciji v prostoru in času
  • težave na področju stranskosti
  • težave pri pisanju (oblika in hitrost pisanja)
  • težave pri matematiki (zaporedja, orientacija, matematični jezik)
  • težave pri prepoznavanju besed, predvsem pri prepoznavanju posameznih besed
Prilagoditve
    • priprava gradiv v ustreznem fondu črk
    • prilagojeno domače branju in bralna značka, predstavitev prebranega v nenapisani obliki (risba, govorni nastop, miselni vzorec)
    • zmanjšan obseg nalog, ki vključujejo branje in/ali pisanje (šolskih in domačih)
    • učencu se zagotovijo fotokopije obsežnejše ali celotne učne snovi ob njegovi aktivni vlogi
    • v razredu glasno branje le znanega teksta 
    • narek po posameznih besedah ali krajših enotah
    • pri obravnavi teksta oporna vprašanja za lažje spremljanje vsebine
    • po potrebi individualno pisanje testov
    • branje tekstnih nalog (do trikrat ob težavah z neposrednim pomnjenjem)
    • pri daljših besedilih (navodilih) preverjanje razumevanja oz. besedilo prebere kdo drug
    • pisni odgovori, ki jih učitelj ne zna razbrati, naj se vrednotijo šele, ko jih učitelj preveri tudi ustno
    • uporaba prsta ali ravnila pri branju
    • po potrebi podaljšan čas pri ocenjevanju znanja ali ocenjevanje v dveh delih
    • večji poudarek na ustnem ocenjevanju znanja in ustni oceni
    • toleranca specifičnih napak
    • več časa za branje daljših besedil
    • pomoč pri samostojnem obvladovanju obveznosti
    • uporaba diktafona za snemanje učne snovi
    • uporaba računalnika za pisanje tako pri pouku kot pri ocenjevanju znanja
    • prilagojen didaktični material (debelejša pisala, svinčniki z mehkejšim grafitom, nastavki, prilagojeni zvezki (povečano črtovje, večji kvadratki))
    • uporaba barvne folije pri branju

Sodelujemo v projektih

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random

Prijava/odjava uporabnika