Vrtec Ciciban

Obisk gozda

 

Učenje predšolskega otroka poteka na izkustven način. Do sedmega leta starosti so otrokovi možgani ključni čutni procesor. Drugače povedano, otroci so v prvih letih življenja sposobni obdelovati podatke, ki jih sprejemajo predvsem s čutili. Naj več kar lahko in moramo ponuditi otroku, so kakovostna učna okolja, ki omogočajo izkustveno učenje. Tako učno okolje je narava. 

V mesecu septembru smo hodili na sprehode v okolici vrtca Ciciban in večkrat smo obiskali bližnji travnik. Počasi smo osvajali pravila, ki so pomembna, da smo varni v prometu. Naš naslednji cilj, ki smo ga želeli doseči pa je bil: gozd. Tako smo ga Polžki prvič skupaj obiskali v torek, 17. 10. 2017. Po zajtrku je naša pot vodila na Roje. Naš cilj je bil dosežen, ko smo prišli v gozd (na začetku "Luštne poti"). Otrokom ni bilo potrebno dajati posebnih navodil ali napotkov kaj naj počnejo ali s čim naj se igrajo. Sami so začeli raziskovati in igra otrok je stekla sama od sebe. Gozd res ponuja neskončno možnosti. Otroci so se v gozdu tudi odžejali in pojedli malico, ki smo si jo prinesli s seboj. Ko smo se vračali nazaj proti vrtcu pa nas je ogrelo tudi sonce. Namreč, ko smo se odpravili na naš izlet je bilo še megleno. Vendar nam to ni prekrižalo naših načrtov. Otroci so kljub temu izredno uživali v gozdu in odločeni smo, da ga kmalu spet obiščemo.

Gozd je za otroke prostor, poln izzivov. Vendar ovire v gozdu niso enake na igrišču ali asfaltu. Hoja po gozdu ni preprosta, saj so polna korenin, kamnov, vzpetin, vej... Noge se morajo prilagoditi terenu, otroci včasih tudi padejo, zgodi se, da celo drug čez drugega. Pri tem običajno nihče ne joka, ne potrebuje tolažbe, celo nihče ne gleda hlač, ali so umazane. Hitro se poberejo, vstanejo in nadaljujejo z raziskovanjem. Predvsem je zelo pomembno za otroka, da se po vsakem padcu nauči spet pobrati.. Pri izkustvenem učenju gre za prevzemanje tveganja. Svoboda prostora in možnost učenja, ki jo ponuja gozd je izziv: krepi samozavest in samozaupanje otrok, saj sami začnejo verjeti vase in verjamejo, da zmorejo. 

Mag. Natalija Györek iz Inštituta za gozdno pedagogiko pravi: "da je gibanje v gozdu in pridobivanje izkušenj z lastno aktivnostjo pri otroku odločilno za razvoj višjih miselnih funkcij, kot so govor, branje, pridobivanje številskih predstav... V gozdu otroci ne dobijo samo občutka za motoriko, ampak tudi za naravo. Tudi kot odrasli jo bodo bolj samozavestno in odgovorno varovali. Razveselijo se vsake pikapolonice, mravlje, deževnika ali navadnega polža. Njihovo čudenje nas lahko navdušuje, v naravi postanejo otroci raziskovalci. V gozdu ni igrač, so samo prijatelji. Vzpostavijo se drugačna razmerja kot v razredu ali igralnici. Igra steče brez posredovanja odraslih."

Narava (gozd, travnik) lahko da otrokom tisto najboljše, kar bodo potrebovali vse življenje. Konkretne izkušnje, ko jih otrok izkusi na lastni koži. Po besedah mag. Natalije Györek morajo včasih otroci zganjati velik hrup, odkrivati skrivnosti luž in sprejemati s svojimi majhnimi glavami velike odločitve. Le tako bodo okrepili svoje fizične in socialne veščine ter se razvili v celostna bitja. 

 

Galerija Polžki

Vrtec Ciciban