Učenci z učnimi težavami

Učenci z učnimi težavami so (po Zakonu o osnovni šoli) učenci, ki brez prilagoditev metod in oblik dela pri pouku težko dosegajo standarde znanja. Šole tem učencem prilagodijo metode in oblike dela pri pouku ter jim omogočijo vključitev v dopolnilni pouk in druge oblike individualne in skupinske pomoči.

Učne težave so lahko splošne ali specifične in se razprostirajo od lažjih do težjih. 

Otroci določenih skupin težjih oblik učnih težav se lahko usmerijo v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo preko postopka usmerjanja, ki ga omogoča Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami. 

Za skupino otrok z lažjimi do zmernimi učnimi težavami pa se predvideva oblikovanje Izvirnega delovnega projekta pomoči in pomoč v okviru šole po Konceptu dela učne težave v osnovni šoli. 

Pri učencih z učnimi težavami je potrebno pred uvedbo postopka usmerjanja upoštevati pet osnovnih stopenj pomoči: pomoč učitelja, pomoč šolske svetovalne službe, dodatno individualno in skupinsko pomoč na šoli, mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove. Peti korak (usmerjanje) nastopi šele v primeru, ko šolski strokovni tim ugotovi, da učenec z izrazitejšimi učnimi težavami potrebuje več prilagoditev in pomoči ali spremembo programa vzgoje in izobraževanja. Staršem se torej predlaga uvedbo postopka usmerjanja le v primeru, ko prvi štirje koraki niso pripeljali do želenega napredka pri otroku. Vsekakor pa je sodelovanje staršev nepogrešljiv dejavnik v celotnem procesu pomoči učencem z učnimi težavami.

Kako lahko pomagajo starši?

  • Redno sodelujte z razrednikom vašega otroka in ostalimi učitelji.
  • Redno obiskujte govorilne ure in roditeljske sestanke.
  • Spremljajte otrokovo šolsko delo, poskrbite, da bo redno opravljal domače naloge, imel urejene šolske potrebščine in dovolj časa za učenje.
  • Poskrbite, da bo redno obiskoval dopolnilni pouk ali druge oblike pomoči, ki jih v sklopu svojega delovnega načrta ponuja šola.
  • Pomagajte mu razvijati delovne in učne navade in razporediti čas za učenje in zabavo.
  • Poskrbite, da bo prihajal v šolo spočit in naspan.
  • Bodite razumevajoči in potrpežljivi, tudi če otrok po daljši razlagi še vedno ne bo razumel učne snovi. Nekateri otroci potrebujejo več časa. Če ocenite, da mu ne zmorete pomagati, poiščite nekoga, ki mu bo lahko.
  • Že med učenjem spodbujajte otroka za doseganje uspehov in pravilno opravljanje nalog. Veselite se z njim vsakega napredka. Tako boste s tem povečali njegovo vztrajnost in motiviranost,
  • Pri izbiri interesnih dejavnosti mu pomagajte poiskati njemu najbolj ustrezne. Svetujemo, da jih ne izbere preveč.
  • Ko naletite na probleme (neuspeh, učne težave, osebne stiske, občutki nemoči, odločitve o nadaljnjem šolanju ...), se posvetujte z razrednikom, šolsko svetovalno službo ali ostalimi strokovnimi delavci.
  • Ne obremenjujte otroka s pretiranim učenjem ali dodatnimi inštrukcijami, saj mu lahko zmanjšate voljo do učenja in vzbudite odpor do šole.

Motnje branja in pisanja

Opis učnih težav
  • učenec bere počasneje in zatikajoče, tehnika branja ni avtomatizirana
  • ima težave z bralnim razumevanjem
  • pri branju naredi veliko napak
  • ima težave pri priklicu črk in pravilnem zapisovanju
  • težave pri izražanju misli v ustni in pisni obliki
  • ima težave pri prepoznavanju in zapomnitvi zaporedja glasov ter črk

Počasnejše usvajanje znanja

Opis učnih težav
  • učenec težje razume učne vsebine, predvsem abstraktne pojme
  • težave pri konkretni rabi in uporabi usvojenih znanj
  • težave pri reševanju večstopenjskih problemov
  • težave pri razumevanju daljših navodil
  • težave na področju pomnjenja in pozornosti
  • skromno besedišče
  • neustrezna...

Primanjkljaji pri učenju matematike

Opis učnih težav
  • težave pri učenju matematike (pojmi, aritmetična dejstva, aritmetični postopki)
  • težave pri štetju, določanju mestnih vrednosti, določanju velikostnih odnosov
  • težave pri učenju geometrije in reševanju enačb
  • težave pri prostorski orientaciji, predvidevanju, prerisovanju

Slabo razvite samoregulacijske spretnosti

Opis učnih težav
  • nesamostojnost pri učenju
  • težave s postavljanjem ciljev, izbiranjem učnih strategij, s prepričanji o lastni sposobnosti
  • težko se osredotoča na učno snov, hitro ga zmotijo razni dejavniki
  • ne spremlja samega sebe v procesu učenja
  • ne zna se učiti iz učbenikov ali drugih...

Dispraksija

Opis učnih težav
  • učenec neustrezno drži pisalo
  • ima neurejene šolske potrebščine, izgublja, pozablja stvari
  • ko je na vrsti za branje, ne najde mesta v besedilu
  • je neroden
  • težave ima z rabo jedilnega pribora
  • težave ima pri delu s škarjami
  • risbe so neprimerne starosti

Pomanjkljiva učna motivacija

Opis učnih težav
  • učenec ne sledi razlagi učitelja in delu v razredu
  • med poukom dela kaj drugega ali nič
  • učenja se loti nerad, se obotavlja
  • ne vztraja dolgo pri dejavnostih, če ni zunanjega nadzora
  • izogiba se učnim nalogam (jih ne opravi, jih prepiše ali opravi površno)
  • ne pripravlja se na...

Motnje pozornosti s hiperaktivnostjo

Opis učnih težav
  • učenec prekinja pogovore in dejavnosti drugih
  • težko čaka, da pride na vrsto
  • ne razmisli, predenj nekaj reče ali naredi
  • slabo predvideva posledice svojih dejanj
  • je zelo hiter pri reševanju nalog
  • ne preverja svojih izdelkov

Čustveno pogojene težave pri učenju

Opis učnih težav
  • težko se sprosti
  • izogiba se šolskemu delu ali odlaša zaradi strahu, da stvari ne bo opravil dovolj dobro
  • je pretirano zaskrbljen
  • ima potrebo po neprestanem izražanju odobravanja, posebno odraslih in avtoritet

Specifični primanjkljaji na področju jezika

Opis učnih težav
  • ovirano procesiranje jezikovnih sporočil
  • težave v izražanju ali razumevanju jezika
  • napačna raba slovničnih pravil jezika (skloni, število, spol …)
  • nespretnost v komunikaciji
  • težave z razumevanjem vprašanj in sledenjem navodilom
  • nerazumevanje slišanega ali...

Sodelujemo v projektih

  • Default
  • Title
  • Date
  • Random

Prijava/odjava uporabnika